Pontal de Carrapateira

Nabij het dorpje Bordeira, ligt het nog kleinere dorpje Carrapateira. Het Visserspad en het Historische pad komen er samen op het dorpspleintje, waar je ook een bar en een restaurantje vindt.

Voor het visserspad ga je vanaf het dorpspleintje in de richting van de molen. Waar de weg naar links afbuigt, loop je rechtdoor het duinpad op. Je kruist een wegje en loopt via het houten pad naar de rivier. Op het einde volg je het kleine paadje dat langs de riviermonding loopt.

Carrapateira molen Visserspad bij Carrapateira riviermonding Ribeiro

Aan de kust wacht je een prachtig uitzicht op het strand van Bordeira dat in de zomer een paradijs moet zijn voor zonnekloppers en surfers. Bij ons is het einde oktober, bewolkt en er staat een vrij zware zeewind. Het strand ligt er dus verlaten bij. Het minder goede weer lijkt iets verderop wel zijn voordeel te hebben. De golven spatten er met grote kracht uiteen op de rotsen, wat een mooi schouwspel oplevert. Vanop de kiezelweg lopen houten paadjes naar staketsels waar je het schouwspel op veilige afstand kan bekijken. Ga je toch dichterbij, dan heb je best droge kleding bij, want de golven komen bijwijlen verraderlijk uit de hoek.

Kust bij Carrapateira

Je kan ook met de wagen op dit circuit, wat voor de wandelaars wel minder leuk is.

Kaart Carrapateira - visserspad

Bestel onze reisdossiers

Op onze website vind je al heel wat informatie waarmee je kan nagaan of Portugal echt een bestemming is waar jij wil naartoe gaan. Heb je beslist om te gaan, dan kan onze reisgids je verder helpen om je reis verder te plannen.

Portugal Reisgids  Porto Reisgids

Nu kopen

Help ons door dit te delen met je vrienden !