Ray Miller Overlook Trail

De wandeling in de La Jolla Canyon start 22 mijl ten westen van Malibu, nabij Point Mugu. De (betalende) parking ligt een honderdtal meter landinwaarts, met een kampeerplaats vlakbij.

Om ontgoocheling te voorkomen : je moet niet bij iedere Canyon aan de Grand Canyon denken. Canyon betekent in het Engels niks meer dan vallei en iedere vallei wordt hier dus een canyon genoemd.

Het eerste deel van de wandeling gaat omhoog over een smal pad over een rotsachtige ondergrond en leidt naar een waterval (foto links). In juli staat alles hier echter kurkdroog : geen beek(je), dus ook geen waterval. Na de waterval gaat het pad verder omhoog. Bij de splitsing van de weg kiezen we voor rechts (links loopt de La Jolla Valley Trail).

Het tweede deel loopt vlak bovenop de heuvel. Ook hier staat alles kurkdroog. Extreem brandgevaar dus. Even verder komen we op een bredere landweg, waar we rechts afslaan. Even verder slaan we nogmaals rechtsaf en dwarsen de backbone trail. Op dit deel krijg je heel mooie vergezichten op de omliggende Santa Monica Mountains.

Het derde deel, de afdaling naar het vertrekpunt, loopt over een smal paadje met zachte ondergrond dat heel geleidelijk naar beneden loopt. Je krijgt er schitterend uitzichten over de oceaan, met point Mugu op de achtergrond.

Ray Miller overllok trail - waterval La Jolla Canyon trail - wandeling

Kustlijn nabij Santa Barbara

Waar je ook wandelt in Amerika, word je gewaarschuwd voor Poison Oak (Poison Ivy), een plantje waar je bij aanraking allergisch kan op reageren.

Om het te herkennen helpt volgende spreuk :

"Leaves of three, let them be"

Kaart wandeling La Jolla Canyon Trail

Wij verdienen een kleine commissie als jij reserveert of bestelt via één van de links hieronder.

Booking.com Hotels.com autoeurope expedia Maak zelf je fotoboek met Albelli bol   ... en meer ...