Dunes de la Slack

Voor een wandeling door dit duinengebied vertrek je best vanuit Wimereux en volgt de wandeling 'La Baie de Saint-Jean, die gedeeltelijk ook samenvalt met de GR120 du Littoral).  Je kan de wagen achterlaten aan het kanaal (de mondign van het riviertje Wimereux). Ga vandaaruit naar de promenade en ga in noordelijke richting in de richting van Ambleteuse. Je kan via het strand (bij laag tij) tot aan de Pointe des Oies gaan, maar we raden aan om voorbij het speelpleintje de gele wegwijzers te volgen en de weg rechts omhoog te nemen. Na enkele honderden meters sla je linksaf en volgt de weg die naar omhoog loopt. Op het einde ervan sla je links af en vervolgens, voorbij het voetbalplein, rechtsaf.
Je hebt van hieruit een uitzicht op zowel Wimereux als op Ambleteuses en Audresselles. Een eerste hoogtjepunt.

Dunes de Slack Ambleteuse

Voorbij het voetbalplein daalt de weg af naar de Pointe des Oies, met op de rechterkant de vakantiehuisjes van de Dunes du Golf.  Je komt in de omgeving van de D940, de weg die langs de Opaalkust loopt. Via een houten trap kan je van hieruit naar het strand. We volgen echter het de gele wegwijzers. Aan de splitsing volg je rechts de gele wegwijzers (op het kaartje hierboven is dit de blauwe lijn die naar boven loopt). Het pad kruist opnieuw de D940 en duikt dan het natuurgebied in. Je loopt meestal over een zandweg  en loopt door verschillende landschappen : duinen, naaldbossen, venen. Op het einde kom je aan de rivier de Slack. Je kruist opnieuw de D940 (met de trappen). Hier volg je de wandeling die je naar het strand brengt en vandaar terug naar Wimereux.

We raden echter aan om het het riviertje over te steken en de weg links te volgen tot aan het strand en het fort van Ambleteuse. In de zomer kan je de rivier doorwaden en langs het strand of door de duinen, via de GR 120, opnieuw terug richting Wimereux gaan.

Dunes de Slack GR120 Dunes de Slack
Dunes de Slack Wimereux Dunes de Slack

Om het bezoek aan onze website zo aangenaam mogelijk te houden, hebben we de google-ads verwijderd. Daardoor missen we wel wat inkomsten, maar we hopen dat jullie dat compenseren door onze reisgidsen of kaarten te bestellen. Alvast bedankt !

reisgids opaalkust

Kaart Baai van de Somme
11.95 EUR

Nu kopen

Wij verdienen een kleine commissie als jij reserveert of bestelt via één van de links hieronder.

Booking.com Hotels.com autoeurope expedia Maak zelf je fotoboek met Albelli bol   ... en meer ...